onsdag 6 februari 2013

Halsband




Är du som jag och känner dig bekväm i svarta kläder och inser nästan varje dag att du inte har särskilt mycket färg på dig? Ja i så fall är vi likadana. Igårkväll ville jag göra något, men jag visste inte vad. Men efter att ha stirrat ner i pyssellådan insåg jag att jag inte pärlat på länge, så ett halsband fick det bli, ett halsband med färg! På så sätt är det lätt att bara ta på sig något med lite färg och bryta den svarta trenden utan att känna sig obekväm i färgglada kläder.




1. Börja med att måtta ut sex lika långa linor med fiskelina i den längd du vill ha själva pärlorna.
2. Knytfast en knutgömma i ena änden av varje lina.
3. Pärla sex lika långa linor och i varje slut sätter du fast ytterligare en knutgömma.
4. Sätt fast ena delen av låsöglan i sex ändar. Börja sedan fläta ihop linorna med två linor i varje "flätrem".
5. Fäst sedan andra delen i en uppmätt kedja.
6. I andra änden av kedjan fäster du den sista låsdelen. Därav är det enkelt att knäppa fast halsbandet om om du har ett litet lås kommer det inte synas mycket alls framifrån. Självklart kan man sätta låset längst bak av halsbandets kedja om man vill!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar